måndag 12 januari 2009

Nytt år

Hej alla mina fem läsare.

Nu är det ett nytt år och många orörda dagar ligger framför oss. Nu går vi mot ljusare tider och snart är sommaren här igen.



Jul och nårsfirandet har varit lugnt och skönt. Nu hoppas jag bara att alla förkylningar är över och att vi alla får vara friska.



Vi har haft många besök av Zacke och hans mamma och pappa. Även hans farbror har tittat in ibland. Iaf när det varit god mat på bordet.





Lite nyttiga kakor har jag virkat under helgen. Dessa är tänkta som leksaker till barn. Men varför inte ha dem som prydnad. Man blir garanterad inte tjock av dem iaf.




Suss, din julklapp(ar) är nu färdigsydda. Kom förbi en dag och hämta dem. Bara så du vet så har jag börjat städa bland mina tyger :-)



Även 71:ans Baby Cafe har haft öppet och våra godingar har lekt lite. Tänk snart kan vi sitta i trädgården och njuta av god mat från grillen och godingarna kan krypa runt i gräset.



Julens sista blomma. Fast jag har en till som står i knopp och ska blomma för tredje gången. Även den på bilden är inne på sin tredje blommning.



Även en del dockekläder har jag hunnit sy. Här ser du en liten del av dem. Nu är det tid att börja tänka på sommarkläder.

Ha en bra dag och ta hand om varandra.

Madeleine






2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror du har fler läsare än 5 =) //jenne kompis till familjen grip/williamsdotter

Anonym sa...

Hej Madeleine
Måste erkänna att jag har inte läst din blogg på ett tag. Det har ju varit jul å så ju.
Nu är jag på banan igen tror jag.
Vill helst inte prata om min värk, den äter upp mig i tankarna.
Det är mycket roligare med sömnad och pyssel-snack.
Har du så många Baby Born dockor ?
Det skulle jag oxå vilja ha. Jag älskar dockor ( dock inte Barbie och Bratz )
Nä, nu ska jag sätta mig i soffan och fortsätta på sonens stickade tröja.
Ha det gott
Mari