fredag 16 januari 2009

Mer sytt

Hej på er alla 9 läsare.
Ja, så många har jag räknat till att det är som läser min blogg. Sen kan jag tänka att det finns några till som inte ger sig tillkänna. 500 besök på 4 månader är väl inte fy skam.


Massor av napphållare har jag sytt. Har sytt med ring, gummiband och med knapp för dem som har napp med ring. Zackarias har testat dem och han har inget att klaga på :-)

Nu har jag börjat sy lite sommarkläder. Först ut ett par shorts till Zackarias. Fickor både fram och bak. På fickorna bak har jag broderat lite myror. Resår i midjan som man kan reglera.


Testade att sy lite klänningar. Röd frotte som ser ut som manchester. En blomma som applikation. Tröja och leggings/strumpbyxor kan man ha under. Storlek 98 cl.


En liten klänning i storlek 74 cl blev det ochså. På denna är det ett hjärta på magen med det fina landskapstyget. Tror jag måste sy en tröja till denna klänningen i landskapstyget.

Nu har jag ritat lite mönster på t-shirtar som jag hoppas jag hinner sy under helgen.
Trevlig helg önskar jag er alla.
Madeleine



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen.
Tack för din kommentar i min blogg. Det är alltid kul när någon skriver lite.
Jag har nog inte så många läsare hos mig heller, men just nu spelar det ingen roll, för jag älskar att skriva. Det kommer väl.
Du får oxå ha en trevlig helg.

Ps.
Magen har lugnat sig betydligt. Ds

Anonym sa...

hihihihi, jaa det e lilla jag =) ha sj en trevlig dag =)=) **kram