fredag 30 januari 2009

Hej på er alla :-)
Oj det har visst gått en hel vecka sen sist. men egentligen har det inte hänt så mycket. Jobbar mest.

I söndags var jag på kurs. Lärde mig att sy underkläder .Kul. När jag kom hem fick vi besök av Zacke och Leo med föräldrar. Alltid mysigt när de små är här.

Zacke är ett lite matvrak och äter det mesta som stoppas i munnen. Här bjuds det på morotspure. Han har oxå hunnit fylla 5 månader.

Zacke och Leo och deras mammor var här igen och hälsade på i tisdags. Även Nahla med mamma tittade in en liten stund. Roligt att få träffa Nahla som är 2 dagar äldre än Zacke.

Har sytt lite nya tröjor av det fina elefanttyget från Stoff och stil. Finns till försäljning på min hemsida.

Har även sytt lite nya dreggelscarfsar. Mitt mål var att sy upp 100 st, alltid bra att ha lite på lager. Jag lyckades nästan. Men efter alla besök av de små så försvann det en hel del. Zacke är storförbrukare medan Leo ligger några steg efter, tack och lov. Kunde väl inte tro att scarfsarna skulle bli så populära.

Även dockorna fick lite nya kläder. Det röda setet är redan sålt men det blå finns på min hemsida. Får införskaffa mer tyg på tisdag så jag kan sy upp ett nytt rött set.


Nu är det snart ny månad, undrar var tiden tar vägen ? Tyckte det var nyår precis :-) Nu kommer en månad full av födelsedagar.

Önskar er alla en skön och mysig helg.
Madeleine

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för kaffet =) trevligt!! //jenne, Nahla

Anonym sa...

Så fina kläder du har gjort. Inspirerande att titta på. Hoppas att jag kan vara i syrummet nästa vecka. Denna veckan har varit mest förkylningar och hängiga människor i familjen.
Hur som helst. Jag tycker om att kolla in hos dig i alla fall
Ha en riktigt trevlig lördagkväll
Kramar Mari