söndag 3 maj 2009

Sommarkläder

Hej.
Har haft en lugn och skön långhelg. Vilket sommarväder vi haft de senaste dagarna. Uppåt 25 gader varmt. Men nu är det nog slut för denna gång. Idag har det varit lite sämre och nu hänger regnet i luften. Men vad gör det, regnet behövs. 3:e maj idag och gräsmattan börjar bli torr och gul och den är redan klippt ett par gånger.

Jag har sytt lite sommarkläder till Zackarias.
Och så här glad blir Zackarias när farmor sytt nya kläder.

Linne och kalsonger som ska användas som sommarpyjamas. Men han kan ha linne till ett par tuffa jeansshorts.
Idag har vi ätit horngädda som Johan och Daniel fiskade i fredags. De har varit ute en tur idag oxå. Dagens fångst hamnade i frysen.
Nu ska jag dona lite med bokföringen för 2008. Det är ju tid att lätta sitt samvete i morgon.Men som vanligt har jag uppskov men revisorn kommer i morgon och hämtar allt.

Jag bugar och tackar för alla kommentarer. Kul att få veta att det finns några som läser min blogg ute i Sverige.
Ha en skön kväll.
Madeleine

13 kommentarer:

Nina sa...

Vilka vrål tuffa sommar kläder söta Z har fått av dig!
Blev ju hel kär i dom =)

Hoppas allt är bra med dig =)

Mari sa...

Vilka underbara kläder du har gjort
Förstår verkligen att "lilleman" är lika glad som han ser ut

Du är så himla duktig och du gör så fina sammansättningar och blandningar...
Mycket inspirerande att se...

Kramizar / Mari

Anonym sa...

Vilken tuff kille!Jättefina set.
Är så sugen på att sy men jag städar tygskåp ;-)
kram från mia

Therese sa...

Helt bedårande kläder du sytt till Z!!! Blir så sugen på att lägga in en beställning med sommarkläder till Luran med. Ska gå igenom byrån och se vad hn har på klänningsfronten. Vad gäller solmössa har vi nog bara en, så du lär höra av mig!

Förresten - honrngädda, det lät spännande. Har aldrig hört talas om här uppe...

Stor kram, och tack för rösten förresten! :-)

Therese sa...

Googlat och klart, så kul när man lär sig något nytt :-)

Kram kram

Therese sa...

Klippt gräset, färdig rabarber?! Jag tror knappt mina öron. Själv krattade vi och tog bort sista snön i söndags... Snacka om kontraster! Så som du förstår är jordvärmen efterlängtad - det behövs verkligen här uppe!!!

Ja verkligen synd att jag bor så långt bort, annars hade jag kommit springandes med en jorgubbs/rabarberpaj som tack för den rabarber jag fått... *ler* Önskar dig en riktigt skön helg!

Massor med kramar!

Hanna sa...

gud vilka fina kläder du sytt. va duktig du är... :D
hoppas ni oxå får en fin dag! kram kram

Therese sa...

Tittar in och önskar dig en bra start på denna nya vecka! Varma kramar :-)

Therese sa...

Tack goa du! Förresten, nu satt jag och skulle klicka hem lite grejor från dig, bla en tröja, 3 dregglisar och en solhatt, men skulle ju gärna också vilja ha en klänning till Luran, så jag väntar tills det finns en klänning i stl 86 på lager, du kanske kan hojta till då? Och då gäran en röd eller rosa med roser på eller något annat som matschar någon av de solhattarna :-) Kram!

Nina sa...

Som vanligt så är vi hel nöjd med sakerna du gjort =)
Önskar att det fanns en solhatt i Sam´s str!
ha en strålande onsdag!
Kram kram

prickig design sa...

Hej!
Tack söta du för ditt erbjudande om att köpa med tyg från S&S! Så gulligt av dig!
Jag vet inte om man kan ringa och kolla kanske de kan skicka direkt från butiken så slipper du krångla med det för min skull....?
Kan kolla upp det. Annars återkommer jag gärna då jag gillar detta tyg massor. Vilken lyx att kunna åka dit. För mig är det nog närmre 60mil, så det är iget man gör så ofta!;o)
Vilket härligt underklädesset du gjort! Måste ta mig en närmre titt på dina andra alster för jag tror att det är mitt första besök här..
Trevlig helg!
Mvh Liv

Crazyangel [mamma till Milton] - TÄVLING sa...

tack :)

Tänk om man kunde vara sådär duktig på att sy ! :)

anna sa...

Men människa så duktig du är, har du affärer eller syr du bara för att det är kul?