söndag 24 maj 2009

Slut på helgen

Hej.
Då var det söndag igen och snart slut på denna långhelg. Men det kommer fler, nästa gång är det midsommar.

Det har varit stor variationer på vädret. Sol, regn och blåst. Fast idag är det mest regn.

Lördagen började kallt och grått men framåt dagen blev det soligt och varmt. Vi hade gäster och vi grillade och åt ute. Det kunde vi inte tro när vi vaknade.

Mellan städning, mat och gäster så har jag hunnit sy lite sommarkläder till Zackarias.

Härligt gröna muddbyxor i ribbad velour och ett par shorts i samma tyg.

Linne och tröja med hundar som passar bra till byxorna.

Och eftersom det är så roligt att sy kalsonger och det fanns tyg över så var jag tvungen att sy två par till. Nästa gång jag syr kalsonger så får jag nog lägga upp dem i butiken. För nu tror jag att Zackarias inte behöver fler par.

Idag fyller mannen 50+ lite till fast han säger att det var många år sedan han fyllde år. Så då får det väl gratta i efterskott :-)
Önskar er alla en fortsatt skön söndag. Och tänk i morgon är det måndag igen. Skönt :-) en helt orörd vecka.
Madeleine


14 kommentarer:

Titti sa...

Hej
vilka fina kläder du sytt. & tack för dig kommentar i min blogg . Mvh Titti

Catta sa...

Tack så mycket!!! Å vilka fina kläder du syr!!! Kalsongerna gillade jag extra mycket! Har letat kalsonger till min kille på 6 månader men det finns bara från stl 86... Du syr inte till försäljning?!

Therese sa...

Vilka söta kallingar, önskar man hde en kille ;-) Och så positiv du är med din "orörda" vecka - fler skulle vara som dig :-) *ler* Vi fick en kanondag bland älgarna, vi fick klappa nyfödda älgkalvar, helt fantastisk upplevelse! Kram kram

Jana sa...

HEj! Har din son opererat båda sina handleder eller en? Vet du hur lång tid det tog innan han kunde "använda" den igen?
Jag är extremt nervöd över att bli tvingad till lokalbeövning då jag vet att jag kommer få panik...går hellre med smärtan då...
Sååå fina kläder du syr! Kanon!

Marianne sa...

Ja han är så fin i sina dregglisar och mössa :)

Mari sa...

Ännu ett gäng med härliga kläder ...
Zackarias är en välklädd liten "herre". Ja, fler kalsonger hinner han väl inte använda innan han har vuxit ur dem. Men han kan ju ha dem igen när blöjan är borta.
Jättegulliga är dem i alla fall.

Nu ska jag ta en liten koll i din "butik". Alltid kul att se dina nya alster.

Ha det så gott min vän

Majsan sa...

Mitt första besök här hos dig.... men absolut inte det sista =)
Vilka härliga kläder du syr! Blev stormförtjust i tyget som du har använt till tshirt och linne. Dödskalledressen är ju himla härlig också =)

Är också farmor och älskar att sy till mina barnbarn.

Nu ska jag kika vidare här hos dig.
Hoppas att det är ok att jag länkar till dig i min syblogg (som är under konstruktion)
Ha det gott!
kram

Nina sa...

Men oj så mycket fint! Allt det där skulle ju Sam ha haft =)
Hoppas att allt är bra med dig!

Kram kram

Veronica sa...

Wow sicka läckra kläder du syr. har du egen butik med kläder du själv syr och säljer???
Nyfis

Tack för din visit o kommentaren!
mvh

Veronica

Madde sa...

Ja precis vad som helst kan ju faktiskt hända med mig också om jag lämnar sonen hemma. Jag behövde inte fundera över det för han vaknade innan men jag hade nog också tagit med honom mitt hjärta gråter när han skriker så skulle aldrig klara av att komma hem och han ligger och skriker och jag inte vet hur länge han ens har skrikit.

Hoppas att helgen din har varit bra. Kram.

Älskade Hjärtegryn ® sa...

ja världen e allt bra liten där ser man jag har ingen aning vem du är :) Du syr otroligt mycket fint!!! Ha en bra dag /Linda

Marih sa...

Ammar inte alls, hon får bara ersättning...

Nina sa...

Tack så mycket!
Vi kommer få det kanon bra här i umeå =)
Det är så goa människor vi bor hos!
Det är ju skönt att åka bort ibland. Det är så fruktansvärt sällan jag gör det! Så nu ska jag njuta!!

Kram kram

Pernilla sa...

Gud va fina kläder du syr=) Säljer du pxå eller? Kul att du hittade till min blogg=)