söndag 2 augusti 2009

Semester men lite jobb

Semester.
Nu är den första veckan av semestern gjord. Vi har kört runt lite i Skåne. Lund, Helsingborg, Eslöv och lite andra ställen. Det är ju inte så ofta man besöker det som man har i sin närhet :-)
Vackra afrikanska liljor såg vi på Fredriksdal i Helsingborg.

Även om det är semester så måsta jag jobba lite. Här är en förhandstitt på virkade morötter, äpple och päron. Nästa vecka kommer jag att lägga upp dessa i min internetbutik www.oapip.se

Här är utsikten från Kärnan i Helsingborg. Känns nästan som man skulle simma över till Danmark.
Igår och idag har sommarvärmen kommit tillbaka. Just nu har vi 28 grader i skuggan och solen lyser knappt. Som tur är så blåser det en lätt vind.
Madeleine


7 kommentarer:

Mari Andersson sa...

Låter som en lagom och trevlig runda.
Vilka härliga frukter och grönsaker.
Har du gjort mönsterna själv ? Du är så himla duktig.

Ha en fortsatt skön semester / Kram

Therese sa...

Ja, saftmaja är inte dumt, jag måste nog se om mamma har kvar sin å låna den :-) Och vilka dunderhärliga morötter du gjort! Så charmiga. Kan se dem i en mobil med kaniner framför mig... Var så säker att en beställning kommer att trilla in vad det lider... Massor med kramar!

Majsan sa...

Vilka härliga grönsaker du virkar!
Här blir ingenting gjort..... men det blir väl annat när det blir lite svalare =)
Ha det gott!

Mari A sa...

Har försökt mig på en liten tävling. Är du sugen på att vara med så kika in hos mig idag !!!

Ha en bra dag / Mari

Mari A sa...

Grattis till vinsten!!!
Du får maila till mig på wimsanmari@gmail.com så jag får veta vad du vill ha för figur och namn på handduken.

Sessan ☆ sa...

Hejsan Madeleine ;D

Så trevligt att få en kommentar från den tjejen!!
Ser du bidrar till flotta tävlingar både här & där, då skriver jag gärna en kommentar om att min prinsessa har dock klädskåpet fullt av Maddes kläder ;D

Så du har en sådär smart kamera du!!
Personligen har jag inte mycket användning av just den funktionen eftersom jag inte tar mest bilder på mig själv till bloggen.... Skall jag gora det så har ju jag Mac med fenomenal webb cam till det ändamålet. Men jag tror många bloggare gärna skulle haft funktionen.

Hoppas ni har sköna dagar där i söder.

Kram Sessan & Prinsessan

sessan ☆ sa...

Tryckfels Nisse var där och lagade lite skriv fel här & där.... Så är det med Norskt tangentbord när man skriver på Svenska ;D